Το ταξίδι της Μύρτιδος συνεχίζεται... και αυτή τη φορά έχει ως προορισμό την πόλη της Καρδίτσας. Η φιλοξενία της θα γίνει στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων του αρχαιολογικού μουσείου.
Η χωροθέτηση των εκθεμάτων επιλέχθηκε να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής ροή στις κυκλικές κινήσεις του επισκέπτη και σταδιακή κατανόηση των «θεμάτων» που αναπτύσσονται σε αυτή. Πρόκειται για μια ογκοπλαστική σύνθεση κύβων, στην απόχρωση του μαύρου και του λευκού… που δημιουργούν αντιθέσεις.. από τη μία η ανασκαφική μεθοδολογία, φέρνει στο «φως» την ιστορική συνέχεια ενός πολιτισμού και από την άλλη η ιατρική μεθοδολογία που φέρνει στο «φως» το πρόσωπο του κοριτσιού και την αιτία που έπληξε την Αθήνα στις αρχές του Πελοποννησιακού πολέμου.
Το πρώτο panel, με την φωτογραφική απεικόνιση της Μύρτιδος τοποθετημένο υπό γωνία στο προθάλαμο του μουσείου, κατευθύνει τον επισκέπτη προς την έκθεση που φιλοξενείται η ιστορία της Μύρτιδος. Στη συνέχεια 24 αιώνες μετά…. στο δεύτερο panel, ο επισκέπτης διαβάζει το απόσπασμα από τον Θουκυδίδη και εισέρχεται στον κυρίως εκθεσιακό χώρο. Πρόκειται για ένα χώρο, σχεδόν τετραγωνικής κάτοψης, που παραπέμπει στο ανασκαφικό σκάμμα, το κοινοτάφιο, του αρχαίου νεκροταφείου του Κεραμεικού, όπου εντοπίσθηκε το κρανίο της Μύρτιδος.
Κεντρικά στον χώρο χωροθετείται η σύνθεση που δίνει τις κατευθύνσεις για την κυκλική πορεία του επισκέπτη, ενώ περιμετρικά διατάσσονται οι φωτεινές ενότητες που αποκωδικοποιούν το τελικό αποτέλεσμα….
Ο επισκέπτης κατά την είσοδό του βρίσκεται εντός του πολιτισμού του παρελθόντος…
Αντικρίζει την υπό γωνία τοποθετημένη εισαγωγική ενότητα, η οποία τον προετοιμάζει να ακολουθήσει την πορεία που ακολούθησαν και οι επιστήμονες μέχρι να φθάσουν στο τελικό αποτέλεσμα και την ομιλία του Καθηγητή Ορθοδοντικής κ. Μ. Παπαγρηγοράκη, δηλώνοντας την καθοριστικής σημασίας διεπιστημονική συνεργασία.
Στη συνέχεια ακολουθεί την αρχαιολογική ενότητα, η οποία βρίσκεται χωροθετημένη εν σειρά και παρουσιάζει το έργο των αρχαιολόγων και το σύντομο χρονολόγιο των ανασκαφών μέχρι να συναντήσει την απτική απεικόνιση του κοινοτάφιου.
Με μια μικρή στάση στην κεντρική σύνθεση έχει τη δυνατότητα να «δεχθεί» πληροφορίες που τον συνδέουν με την πραγματικότητα που παρελθόντος μέσω των ακουστικών εικόνων.
Ακολουθώντας την κυκλική πορεία, ο επισκέπτης συναντά την επεξήγηση της ιατρικής μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε και έχει τη δυνατότητα να μελετήσει το κρανίο, τις ακτινογραφίες αυτού, καθώς και τη διαδραστική προβολή που βρίσκονται στην κεντρική σύνθεση.
Στη συνέχεια παρατίθενται τα εκθέματα που αφορούν ΑΜΕΑ, δηλαδή την παρουσίαση των φάσεων ανάπλασης του κρανίου και τη μεγάλη οθόνη, όπου στη νοηματική γλώσσα παρουσιάζεται η πορεία μέχρι το τελικό αποτέλεσμα... την ανάπλαση της Μύρτιδος.
Στην τελευταία ενότητα ο επισκέπτης έρχεται αντιμέτωπος με το πρόπλασμά της Μύρτιδος και με το γράμμα που αυτή στέλνει προς τον ΟΗΕ και εν συνεχεία προς ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Πρόκειται για ένα σιωπηλό διάλογο ανάμεσα στον επισκέπτη και στο μήνυμα που στέλνει η αναβίωση της…
Μουσειολογική μελέτη, σχεδίαση και γενική επιμέλεια από τον Χαράλαμπο Χάιτα (Μουσειολόγος - Αρχιτέκτων Μηχανικός)
Μουσειολογική προσαρμογή, μελέτη και σχεδίαση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες από τη Νατάσα Κάλου (Μουσειογράφος)
Προσαρμογή της μελέτης και η σχεδίαση της για το μουσείο Καρδίτσας έγινε από την Αναστασία Μαργιέ (Αρχιτέκτων Μηχανικός ΑΠΘ, MSc Συντήρηση Αποκατάσταση Αρχιτεκτονικών Μνημείων)